Heipä hei, mukavaa että tulit lukemaan blogiani. Olen Elina, lempinimeltäni Piffe. Olen 24 vuotias nainen Kanta-Hämeestä ja olen päässyt Kanta-Hämeen Erilaiset Oppijoille eli tästä eteenpäin puhuttaessa KAHEO:lle työkokeiluun joulukuusta maaliskuulle ja aion käsitellä blogissani kokemuksiani KAHEOssa työskentelystä. Olen hieman tutustunut yhdistyksen toimintaan jo ennestään eli suurta kynnystä mukaan ei ole lähteä vaikka tietysti uusi homma jännittää aina.

Nyt varmaan joku kysyy että olenko erilainen oppija ja olenko kehitysvammainen? Ei, olen täysin "normaali", mitä nyt kertotaulut oli koulussa ylivoimaisia ja oikeaa ja vasenta en edelleenkään meinaa tunnistaa. Eli minulla on oppimisen hankaluuksia ollut ja on jossain määrin, mutta mitään diagnoosia minulle ei ole mistään tullut/annettu.

Kouluhistoriani ei ollut kovin ruusuinen: minua koulukiusattiin enenmmän tai vähemmän lähes koko peruskouluaikani. Se ei suoraan oppitunneilla vaikuttanut opiskeluuni, mutta vei kaiken voiman kun päivistä tuli selviytyä, eli sitä kautta se vaikutti etten jaksanut kunnolla. Oli minulla toki muutenkin hankaluuksia oppimisessa, mutta kiusaaminen ei ainakaan sitä asiaa helpottanut.

WP_20151116_001.jpg

Otin esiin vanhan todistuskansioni ja ensimmäisen luokan todistuksen ensimmäinen kohta kuului "Olet hiljainen ja syrjäänvetäytyvä tyttö... pelkäät turhaan epäonnistumisia ja itket turhan herkästi. Väsähdät usein kesken työteon.". Suoraan sanottuna tuo taitaa päteä vieläkin. Olen keskimääräistä hitaampi ja joudun ponnistelemaan, että saan tehtyä samaan määrän kuin muutkin. Ja usein meinaa itku tulla kun en pysy aikataulussa, vielä ammattikoulussakin muistan itkeneeni töiden määrää ja deadlinejen pauketta, vaikka selviydyinkin koulusta erittäin hyvillä papereilla, kiitos mahtavan luokanvalvojan ja muutenkin loisto luokan.

Mutta niin, nyt takaisin tähän päivään. Tällä viikolla KAHEOlla minua on perehdytetty, että mitä kaikkea saan vastuulleni. Sain heti tittelin "yhdistystiedoittaja" ja se nostaa karvat pystyyn, että enhän-mä-osaa-mitään-apua. Mutta lyhykäisyydessään hommaan kuuluu kuukausikirjeen laatiminen, kotisivun ylläpito, blogin pito, sosiaalinen media sekä mainosmateriaalin tuottaminen.

Tällä viikolla olen mm:

  • Saanut valmiiksi mainoskorttisarjan
  • Opetellut työseurannan ja sähköisen kalenterin käyttöä
  • Tutkinut postitustyökalun listaominaisuuksia, yhdistellyt listoja
  • Toteuttanut ja lähettänyt joulukuun kuukausikirjeen
  • Lukenut yhdistytiedottajan opasta
  • Vähän vielä lisää työstänyt postitustyökalun kanssa

Yleiskuva työstä on aika hyvä, rento muttei liian lepsu. Tärkeintä ei ole työn tekeminen vaan että työt tulee tehtyä ajallaan. Mutta minä lähden tästä jatkamaan postitustyökalun kanssa tappelua, ensiviikkoon! :)